Terug in Palm Coast

3 juli 2010 - Palm Coast, Florida, Verenigde Staten

We zijn naar de nieuwe bioscoop geweest. Er zijn 14 zalen en we zijn blij dat we nu niet meer een half uur hoeven te rijden voor een film. Het mooie van Amerika is dat alles ook gelijk keurig is aangelegd, of eigenlijk dat alles al is aangelegd voordat er ook maar iets gebouwd wordt. De straten, parkeerplaatsen en het groen is al helemaal klaar. Het ziet er piekfijn uit. We zijn naar Toystory en Shrek geweest, allebei deel drie en allebei in 3D. Ze waren vermakelijk. In ieder geval beter dan de delen twee.

We hebben onze garderobe iets aangevuld voor de cruise. Je moet op zo’n schip toch een beetje gekleed naar het diner. Maar winkelen is hier geen straf, dus dat is al een uitje op zich.

Verder vullen we onze dag met sport. Of we kijken er naar of we leven onszelf uit. Tennis en voetbal is hier overdag te zien, dus dat vult de tijd aardig op. Verder spelen we zelf honkbal, tennis of liggen we in het zwembad. ’s Avonds kijken we honkbal. Iedere avond is ons team op tv, dus er is altijd wat te kijken.

Op vrijdagochtend zaten we weer helemaal klaar voor Nederland - Brazilië; oranje shirtje weer aan, gelukspoppetje voor de tv en het net uit Nederland aangekomen beessie naast het poppetje. And guess what: It worked!!!!!!!!!!!!! WE hebben gewonnen!! Nu maar hopen dat we dinsdag letterlijk een fun day at sea hebben met een tv met voetbal??!!

Zaterdagavond gaan we naar een Nascar-race in de Daytona Speedway. Nascar is hier in het zuiden een hele grote sport. Er wordt geraced met “normale”auto’s. De sport is hier zo populair als de Formule 1 in Europa. Mensen hebben hier de nummers van hun favoriete racer op hun auto en onze favoriet is Jeff Johnson met nummer 24. Hij is de grote held van een van onze vrienden en daardoor natuurlijk ook onze man. Er komen zo ongeveer 200.000 mensen kijken, dat is onvoorstelbaar veel. De race is gelukkig pas om half acht, dan is het niet meer zo heet. We hebben kaartjes in een bocht maar de baan is vijf kilometer lang, dus je zult maar een klein deel van het geheel zien. Maar we gaan voor de experience en we zijn benieuwd.

De volgende dag gaan we op cruise en aansluitend gaan we nog een paar dagen naar de Florida Keys. We moeten namelijk toch al naar het zuiden rijden (ca. 500km) naar de cruise-haven en dan zijn we al een goed stuk op weg naar de Keys. Roberto en Judith zijn daar wel al geweest maar de kinderen nog nooit.

We hebben gehoord dat het in Nederland heel warm is, net zo warm als het hier is. Maar wij hebben airco in huis en dat maakt het heel aangenaam. Je hebt dan zelf de keuze of je de warmte op wilt zoeken of in de koelte wilt verblijven.

Ondertussen is zwager Arie Abraham geworden. Hij is voor ons de eerste in de naaste omgeving die deze mijlpaal bereikt, maar velen zullen hem nog volgen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ingeborg:
    3 juli 2010
    Hoi luitjes, klinkt weer als een heleboel leuke uitjes in het vooruitzicht! Lekker hoor al die vakantie-uitjes achter elkaar! Wij vonden de keys ook wel heel bijzonder. Blijven jullie een paar dagen dan?

Ja de temperaturen lopen idd erg op hier, niet alleen door het zonnetje... voetbal op tv ook wel flink! :D

groetjes en veel plezier weer!

ingeborg
  2. Irma:
    3 juli 2010
    Hoi jullie 4,

Leuke verhalen en prachtige foto"s van jullie gelezen en bekeken. Jullie maken een hoop mee en zien veel, geweldig.
    Veel plezier met de volgende voetbalwedstrijd op didag as.
    Wij gaan dit ook volgen op de camping. Spannend hoor .
    Veel plezier verder, geniet van de aankomende avonturen!! Groetjes van ons 4.

Irma.
  3. David:
    8 juli 2010
    Was het niet Shrek deel 4? Deel 3 is toch zelfs al in de States uit de bios?

Hier begint het al typies een zomermaand te worden; saaaaaaaai en toch ook lekker rustig. :P