St.Petersburg, Florida

29 juni 2010 - Palm Coast, Florida, Verenigde Staten

Het hotel in Tampa/St.Petersburg is prima. De kamer is mooi groot zodat er ook nog een luchtbed in past. Zo heeft iedereen een eigen bedje. We dossen ons uit in donkerblauw, de kleuren van de Tampa Bay Rays, en rijden naar Tropicana Field. Dit is het stadion van de Rays. Het is een overdekt stadion, wat erg prettig is met het weerstype in Florida. We moedigen goed aan maar het mag niet het gewenste resultaat hebben. De Rays verliezen….gelukkig maken ze wel historie; de pitcher van de tegenstander gooit een no-hitter (niemand van de Rays heeft een slag geslagen) en dat gebeurt niet vaak. Na de wedstrijd is er nog een concert van Tantric, nogal harde rock. Echt muziek voor Bas, iets minder voor ons. Toch blijven we niet al te lang. Het is al laat en nog een beetje chagrijnig van de wedstrijd gaan we weer terug naar het hotel. Maar ja, it’s all in the game.

We hebben het hotel uitgekozen omdat het ontbijt inclusief is. Maar dat viel een beetje tegen. Er liggen alleen voorverpakte dingen als muffins en wafels. Er is geen plakje brood te ontdekken, dus toast zit er ook al niet in. We stappen dus maar snel in de auto naar de IHOP (international house of pancakes) voor een beter ontbijt. De Rays spelen vandaag ’s middags en aansluitend is er weer een concert, dit keer van de Barenaked Ladies. Ondanks wat de naam doet vermoeden gaat het hier niet om ladies maar om gents. Ze komen uit Toronto en maken leuke muziek. Het helpt wel dat de Rays wonnen, hierdoor was het publiek natuurlijk ook vrolijk. Ook deze wedstrijd had weer een bijzonderheidje; iedere speler van de Rays heeft een walk gekregen (vrije loop). Ook weer iets wat bijna nooit gebeurt. Er gebeuren speciale dingen als wij er zijn…………

Op zondag gaan we naar onze laatste wedstrijd. Deze is ook weer ’s middags. De Rays proberen van alles, ze hebben zelfs ruzie in de dug-out, maar de winst wil niet komen. Het geluk is aan de zijde van de Arizona Diamondbacks, helaas.

Na de wedstrijd rijden we weer naar huis. Het was wel leuk om weer eens wedstrijden mee te maken. Als ze de volgende keer nog kunnen winnen zou dat het nog veeeeel leuker maken.

Op maandagmorgen om half tien zitten we klaar voor de tv: Nederland-Slowakije. Het oranje t-shirt is aan, onze mascotte ligt voor de televisie, aan ons zal het niet liggen. Ruud (Gullit) gelooft er in, dus alles zit mee. Na de winst kunnen we ons opmaken voor de moeilijke opgave komende vrijdag. 1994 staat nog duidelijk in ons geheugen gegrift, laten we hopen op een betere afloop.

We hebben met z’n vieren al in Fiji een poultje opgezet en dat maakt het voetbal nog leuker. Zoals gebruikelijk staat Roberto bovenaan, dus dat is niet meer vermeldenswaardig (het is nu wel duidelijk wie de blog schrijft).

Het voetbal begon hier zelfs te leven met het Amerikaanse team dat het best goed deed. In het stadion stonden overal televisies aan waar je de wedstrijd kon kijken en toen USA 1-1 scoorden, werd er door het hele stadion gejuicht, best leuk.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl