De Florida Keys

17 juli 2010 - Palm Coast, Florida, Verenigde Staten

De Florida Keys – Islamorada

Om zeven uur ’s ochtends werd omgeroepen dat we zijn aangekomen in Fort Lauderdale. We moeten om negen uur van boord en hebben dus nog tijd om te ontbijten.

Om half tien zitten we in onze auto, dus het van boord gaan, ging erg vlot. We rijden gelijk door naar de Florida Keys. We hebben een hotel geboekt op Islamorada, ongeveer halverwege de Keys. Het hotel ligt aan de Caribische kant van het eiland. Het water van de zee is heel kalm, bijna onvoorstelbaar hoe weinig golfslag er is. Het is tot heel ver in het water ondiep en het water is badwaterwarm. Olie is er absoluut niet te zien.

Maar eerst moesten we natuurlijk voetbal kijken. We zitten er helemaal klaar voor. Beessie en gelukspoppetje zijn weer mee en het oranje shirt is aan. Het is geweldig om de beelden van het Museumplein te zien. Volgens de commentatoren wordt er in Nederland al gefeest vanaf de kwartfinales. Men is er wel van onder de indruk. Van de wedstrijd waren we helaas niet onder de indruk. We hebben er wel een kater aan overgehouden. Toch is het knap dat ze bij de besten van de wereld zich overeind hebben gehouden.

Sarah en Bas zijn “nogal” moe van hun gefeest en vooral Sarah ligt al de hele dag te slapen. Na het avondeten gaan beiden dan ook snel naar bed.

De Florida Keys – Key West

Key West is 80 mijl van Islamorada vandaan. Je rijdt over de vele eilandjes en bruggen naar het laatste eiland in de reeks. De bekendste brug is de seven-mile-bridge, die zeven mijl lang is ;-)) . In Key West hebben we het stadje bekeken. Het is een oud stadje met mooie gebouwen, veel veranda’s en gietijzeren balkonnetjes. We rijden langs het huis van Ernest Hemmingway en we gaan op de foto bij het Southernmost point van het vasteland van de Verenigde Staten. Je bent hier maar 80 mijl van Cuba vandaan.

Bij terugkeer in het hotel gaan we nog even in de zon liggen. Afkoelen in de zee werkt niet, daar is het water te warm voor. Hiervoor moet je het zwembad gebruiken.

De Florida Keys – Islamorada

Roberto en Judith gaan ’s ochtends naar het Wild Bird Center. Dit is een opvangcenter voor gewonde en zieke vogels. Ze hebben ook wandelpaden aangelegd waar ook “vrije“ vogels te zien zijn. We pikken er één nieuwe vogel op, een duif! Omdat we al zo vaak in Florida zijn geweest, hebben we al heel veel vogels ooit al gezien.

Verder doen we niet veel vandaag. Het is een rustdag!

De Everglades

Op weg van de Keys naar huis maken we een stop in de Everglades. We hebben nog nooit een tocht gemaakt met een airboat (behalve Roberto dan) en dat wilden we altijd al graag een keertje doen. We krijgen watjes om in onze oren te doen, want de propellermotor maakt nogal herrie. Het is een grappige manier van varen. De boot gaat best hard. Je voelt de wind en je voelt de trillingen van de motor in je oren. Het water in de Everglades is heel ondiep, dus met een echte boot zou je hier niet kunnen varen. Deze boot glijdt over het water. Als de boot een bocht maakt dan zet de bestuurder de bocht al vroeg in en de boot glijdt dan zijdelings de bocht in. De Everglades zijn een heel groot moeras van 100 bij 50 mijl. Voor het grootste gedeelte bestaat het uit grassig land met hier en daar een soort eilandjes (hammocks). De grootste bezienswaardigheid is de aanwezigheid van alligatoren. We zien twee alligatoren van heel dichtbij. Beide zijn vrouwtjes van zeven voeten lang (ruim twee meter). Helaas begint het te regenen en zien we niet veel andere dieren.

Na de boottocht rijden we naar huis. Dat is nog bijna vijf uur rijden, dus nog best een tochtje. Als we aan het einde van de middag weer thuis op onze stoelen zitten, zijn we moe maar voldaan.

1. Mieke:
    22 juli 2010
    Hallo Roberto en Familie,

Geweldige en onvergetelijke trip die jullie hebben gemaakt.
    Leuk - zeker voor later (bejaardenhuis..) - dat je alles zo zorgvuldig hebt gedocumenteerd.
    Zoals je weet, is hier de zomer ook zeer aangenaam.
    Zeker nu de grote uittocht is gestart, is het in Nederland ook zeer goed toeven.
    Groetjes en nog een fijne tijd.
    Mieke