De laatste week

16 augustus 2010 - Linschoten, Nederland

De laatste week begon met het regelen van wat huishoudelijke zaken en de laatste inkopen. Op donderdag zijn we naar Glenn en Shirley geweest voor een verjaardags-/afscheidsdiner.

Op vrijdag de dertiende is Roberto jarig. Hij is 44 geworden. Omdat we de honkbalwedstrijden zo leuk vonden, hebben we geregeld dat we het laatste weekend nog een keertje konden genieten van onze Rays.

’s Ochtends hebben we eerst een feestelijk ontbijtje met cadeautjes. Daarna hebben we een huurauto opgehaald en de laatste dingen in huis gedaan. Met een wagen volgeladen, weer tot aan het plafond, gaan we dan op pad naar St Petersburg. Het voelde wel raar om al van huis te gaan en toch nog niet naar Nederland. De zware koffers en volle auto gaven wel een herkenbaar gevoel. Eerlijk gezegd zijn we dat wel een klein beetje zat. Het was heerlijk dat we de afgelopen weken niet uit de koffer hoefden te leven.

Maar goed, we gaan op weg. We rijden rechtstreeks naar het stadion om kaartjes te kopen. Dat is maar goed ook want dit weekend is populair en sommige vakken zijn al uitverkocht. De honkbalwedstrijden worden dit weekend gevolgd door concerten. Dit doen ze wel vaker. De Rays zijn een relatief jong team. Ze bestaan pas 12 jaar en hebben nog geen hordes trouwe fans. Door extraatjes te bieden, hoopt het management mensen warm te maken voor het team. Dit weekend hebben ze op vrijdag The Village People en op zaterdag Train. Dit zijn duidelijk publiekstrekkers. Erg leuk om in een vol stadion te zitten waarbij het hele publiek voor jouw team is (en niet van die luidruchtige Yankee-fans).

De eerste wedstrijd was helaas bagger. Ze verloren met 5-0. Dat was dus niet zo geslaagd, maar daarna mochten we naar de bejaardensoos. The Village People traden op! Het had iets zieligs. Oude mannen in hun kostuumpjes en met hun maniertjes. Het was echter ook vermakelijk en ze kregen toch iedereen weer mee met YMCA. Toch een klein feestje.

Op zaterdag was de wedstrijd heel goed. Het kan zo wisselen in honkbal. Ze wonnen met 7-3. Dat was genieten dus. Daarna was het concert van Train. Toen de Rays hen boekten, hadden ze hun hit Soulsister nog niet en dit is dus een schot in de roos. Het stadion is bijna uitverkocht en er zijn opvallend veel meisjes. Het optreden is (voor de ouderen onder ons) onverwacht leuk. Goede muziek en entertaining. Al met al hebben we deze trip zes concerten meegemaakt; Tantric, Barenaked Ladies, Los Lobos en Darius Tucker naast deze twee. Behalve Los Lobos waren ze allemaal leuk.

Op zondag was onze laatste wedstrijd. We hoopten heel hard dat we met een win naar huis gaan, dat is toch wel zo leuk. Gelukkig werd onze wens vervuld. Ze hebben met 3-2 gewonnen en het goede nieuws is dat zowel de Yankees als de Red Sox vandaag verloren hebben. Dat is gunstig voor de stand in de divisie.

Terug in het hotel pakken we de laatste dingen in en maken ons klaar voor vertrek. Op maandag moeten we om zeven uur gaan rijden richting Orlando. Onze verwachte aankomst op Schiphol is rond elf uur op dinsdag de 17e.

We zitten nu op de luchthaven van Orlando en wachten, want onze eerste vlucht is vertraagd door slecht weer bij New York. Gelukkig hebben we voldoende overstaptijd in New York, dus dat moet nog geen problemen opleveren. Het geeft in ieder geval de mogelijkheid om de weblog nog even bij te werken.

Nog een paar uur en dan hopen wij weer op Nederlandse bodem te zijn; tot gauw!

1. Ingeborg:
    16 augustus 2010
    Nou dat klinkt als een leuk slot van jullie geweldige half jaar. Tjonge wat is die omgevlogen (bijna letterlijk (a))
    Ben benieuwd naar jullie hele set foto's en verhalen... ga je er nog een boek of zo van maken? (p)
    Tot heel gauw!!
    groetjes