Sydney

14 april 2010

We vertrekken vroeg richting airport voor onze vlucht naar Sydney. De afstand van Perth naar Sydney is vergelijkbaar met van Los Angeles naar New York vliegen, dus best een aantal kilometers. Op de luchthaven regelen we ook weer een dongel om internet te hebben. Alhoewel de man waarschuwt dat in de outback het bereik niet jofel is, is het altijd beter dan nooit bereikbaar te zijn.

We verliezen twee uur met het tijdsverschil dus uiteindelijk komen we om vijf uur ’s middags aan in Sydney. Het is duidelijk een grote stad, met smalle straten en veel verkeer en hoge gebouwen. We hebben een hotel midden in de stad, dus een goede uitvalsbasis om de stad te bekijken.

Sarah heeft morgen een examenonderdeel, dus we gaan snel wat eten en weer terug naar het hotel zodat ze kan leren. Morgenochtend kan ze dan de toets maken en daarna gaan we met de hop-on/hop-off boat om te beginnen richting Opera House. Want dat is toch het gebouw dat je gezien moet hebben.

15 april 2010

We beginnen de dag met een examen ANW van Sarah. We zijn om kwart voor zeven opgestaan zodat Sarah nog even kon leren, daarna nog even ontbijten en toen apart in de hotelkamer zitten om de toets te maken.

Daarna zijn we naar de boot gelopen. Onze eerste stop is vanzelfsprekend het Opera House. Het blijft ook van dichtbijeen imposant gebouw. De buitenkant is met tegels gemaakt, Zweedse om precies te zijn, die zelfreinigend zijn. Achter het Opera House is een botanische tuin, die heel mooi is aangelegd met daarin het Government House. Dat was ooit het huis van de gouverneur van Australie, nu is het meer een museum.

Met de boot konden we alle kanten van de haven bezoeken en dat hebben we gedaan. Na ook nog wat souvenirs te hebben ingekocht zijn we weer terug gegaan naar het hotel.

Het weer is prachtig en dat maakt het extra leuk om op een boot rond te varen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ingeborg:
    15 april 2010
    Wow, wat ziet dat er weer gaaf uit zeg!! ik had even de site niet gezien (erg druk geweest) en nu even updaten... geweldig. Ik zie op de foto's dat jullie ook helemaal niet lekker verkleuren al :p
    en leuk om allemaal te lezen.
    Gaaf zeg, dat er een heel seminar om Roberto's bezoek heen was georganiseerd! Geeft ook wel een heel goed gevoel denk ik zo!
    Leuk dat jullie zo mooi op tijd waren met de felicitaties! was erg grappig :) Nog mijn dank en ik hoop dat de borrel jullie goed gesmaakt heeft! hier wel in ieder geval.
    Nu groetjes weer lui, en tot de volgende update!