Robbeneiland

27 februari 2010 - Stellenbosch, Zuid-Afrika

Het is nu zaterdag. Het is erg warm aan het worden. Boven de 30 graden. Erg vervelend.

Donderdag heeft Roberto les gegeven. De overgrote meerderheid is overigens blank in de klas. Was erg leuk om te doen. Met de directeur van de ecconmie skool afgesproken dat Nyenrode en Stellenbosch in de toekomst staff gaan uitwisselen. Zelf het ticket betalen en dan wederzijds de mensen opvangen. Lijkt mij zeer zinnig.

De dag erna zijn wij naar Robbeneiland gegaan. Het duurde ruim 1,5 uur om door de file heen te komen. Dat belooft wat voor de World Cup. Het eiland was zeer indrukwekkend. Je zult er maar 27 jaar vastzitten. Daarna nog naar de Tafelberg met een kabelbaan en 's avonds vermoeid naar huis. Wel erg goede dag gehad.

Nu op zaterdag een rustige dag. Eerst koffie gedronken met de eigenaren van het landgoed van de Natte Valley. ZIj is erg Brits en hij Zuid-Afrikaans, maar beiden zeer aardig. Morgen is hij onze vogelgids. We hebben al 45 vogels gezien, waaronder ook pinguins.

Hartelijke groeten en volgende keer zullen wij er weer foto's op zetten, dat lukte nu niet!

Judith en Roberto

1. Arie en Wilma:
    28 februari 2010
    We hebben jullie verslagen gelezen en het ziet er goed uit.
    Even ter info voor jullie Feyenoord heeft voor de verandering vandaag in de blessuretijd gewonnen van Groningen 3-2 is het uiteindelijk geworden, 10 min. voor tijd stonden ze nog met 0-2 voor!!!!!!!
    Het weer is hier bar en boos wij zullen niet verbranden.

Groetjes uit Haastrecht
  2. Hans en Marijke:
    28 februari 2010
    Het ziet er allemaal geweldig uit. Zelfs de aanbiedingom voor driehonderd zoveel Euro naar ZA te kunnen vliegen. De college's zijn toch wel in het Engels mag ik hopen, want het Z Afrikaans lijkt/klinkt wel grappig maar is vast niet zo eenvoudig. Robbeneiland moet wel erg aangrijpend zijn, hoortden we van kennissen die een paar jaar geleden ook naar ZA zijn geweest.
    Overigens wint onze FC nog steeds, vandaag weer 2-1 tegen NEC. Dat was beter dan afgelopen donderdag in en tegen Bremen. Wij hadden prachtige kaarten in de skybox van Dieter Burdenski (jarenlang keeper van Werder en res. Duits nat. team). Indrukwekkend stadion, maar ook goed van eten en drinken. Over het weer hier hoeven we het niet meer te hebben. Geniet maar verder wij lezen wel! Heel veel plezier.
    H&M
  3. David:
    1 maart 2010
    Verbranden doen we niet nee. Maar wegwaaien zit er nog misschien wel in.

Geniet van de hete herfst daar! Dan wachten wij wel op de lente!

Grtz

David
  4. Hans en Marijke:
    1 maart 2010
    Het ziet er geweldig uit! jaloersmakend, vooral wanneer er ook nog een aanbieding van een reisbureau met jullie site meegaat om voor een zeer aantrekkelijk bedrag drie weken door ZA te trekken. We wachten toch maar tot jullie terug zijn. Kunnen we het echt uit de eerste hand horen. We genieten mee met de verslagen (vooral die uit de achterban van Sarah!!) heel veel liefs,
    H&M