Kruger-Skukuza; giraf, zebra,uil, hippo

23 maart 2010 - Kruger Park, Zuid-Afrika

Zondag 21 maart

Vandaag moesten we weer een afstand overbruggen. Het was “maar” 600km maar daar doe je hier heel lang over. De snelweg bestaat uit een tweebaansweg en Zuid-Afrika is nogal bergachtig, dus de wegen klimmen en dalen en slingeren nogal. Het is in ieder geval erg vermoeiend rijden. Maar als beloning arriveerden we uiteindelijk in Kruger Nationaal Park. In Kruger verblijven we in totaal 15 dagen, verdeeld over 3 verschillende kampen. Kruger is zo ongelooflijk groot en bestaat uit verschillende landschappen. Door drie verschillende stops te maken hopen we alle landschappen te zien en de dieren die daar bij horen.

Onze eerste stop is in het zuidelijk deel, Skukuza. We hebben een family cottage met river view. Overal om ons heen worden de braaien al aangestoken maar wij zijn zo moe dat we naar het restaurant gaan om te eten. Daar hebben we heerlijk buiten gegeten, het is nog zwoel en je hoort de krekels. Het geeft ons het echte Afrika-gevoel.

Maandag 22 maart

Roberto en Judith zitten weer vroeg op de veranda. We zijn vroeg opgestaan om te wandelen en vogels te spotten maar we zijn niet van de veranda afgekomen. Er vlogen zoveel vogels om ons heen dat we vanaf onze stoel alles konden bekijken, perfect!

De kinderen hebben ’s ochtends vroeg eerst schoolwerk gedaan en daarna zijn we in de auto gestapt voor onze eerste Krugersafari.

Gisteravond had Roberto nog met iemand gesproken die aangaf dat je het heel prima zelf kon doen en dat ook hier de georganiseerde tours dezelfde wegen berijden als jijzelf. We gaan dan ook lekker zelf rondrijden en houden de randen in onze zak.

Onze score de eerste dag: impala’s, zebra’s, giraffen, een uil, olifanten, buffels en een aantal fel gekleurde vogels. Bij terugkomst hoorden we een diep gebrom ergens bij de rivier vandaan komen. Bleken daar een stuk op 6 nijlpaarden te zwemmen, echt vlak voor de deur! Schitterend gezicht.

Terwijl de kinderen verder gaan met hun schoolwerk doen Roberto en Judith inkopen voor de braai, want dat hoort er bij. Overigens het was vandaag 32 graden en heerlijk zonnig ;-)

1. Natasja Jonker:
    23 maart 2010
    Ha Judith en familie!!!
    Wat een superreis zijn jullie toch aan het maken, zo leuk om te lezen! En hebben jullie de big 5 al gespot? Geweldig zo'n safari en je wilt elke keer meer zien he. Las dat jullie ook al aan de braai zijn geslagen. Heerlijk (helemaaaaal niet jaloers of zo hoor)! Judith, binnenkort zal ik even wat updates over het werk (wat? hoe? waar? wie?, jaaaa je weet wel IBU Stadsingenieurs) melden, maar alleen leuke interessante prietpraat natuurlijk!
    Groetjes en geniet ervan, Natas
  2. Alex en Angeline:
    25 maart 2010
    Ha die fleurtjes!!!
    Tsja, hier in Kameroen heb jue niet overal internet, dus we lezen jullie weblog nu pas... Bij jullie vliegen de vogels je om de oren, nou, hier in Kameroen niet. Vreselijk, we hebben uiteindelijk met veel pijn en moeite 197 soorten bij elkaar gesprokkeld, maar we hadden een week geleden het idee dat her er nog geen 150 zouden gaan worden. Dat verandavogelen van CR gaat dus ook in ZA helemaal lukken lees ik al. Nou, daar gaan we binnenkort dan samen van genieten. Heeeellll veel plezier de komende dagen en we zien jullie zaterdagavond of zondagochtend.
    Groetjes, A&A