Fraser Island en Brisbane

10 juni 2010 - Nadi, Fiji

6 juni 2010

Onze laatste dag op Fraser Island begint met maken van toetsen. Bij ons is het, wat dat betreft, niet zondag-rustdag. We gaan gewoon door.

’s Middags mogen we dan kanoën. We waren even bang dat het weer niet door zou gaan omdat de wind weer behoorlijk aanwakkerde, maar blijkbaar kwam hij nu vanaf de goede kant en waren er no worries.

Onze gids is weer Power Ranger Jay (staat daadwerkelijk op zijn name-tag), dus dat is excellent. We beginnen vanaf het strand te kanoën, een stukje op zee langs het strand en dan een rivier op. Op zee zien we stingrays, en dat is best cool, sweet en excellent! Maar even serieus, dat zijn toch wel hele leuke beesten om te zien. (Zeker als je fan bent van de Rays) Op de rivier varen we tussen de mangrove. Ondertussen vertelt Jay weer dingen over de planten en gebruiken van zijn volk. Na een klein stukje de rivier opgepeddeld te zijn, keren we weer om.

Dit was een leuke afsluiting van ons verblijf op Fraser Island en eigenlijk ook van Australië. Morgen vertrekken we richting Brisbane waar we een overnachtingshotel hebben op de airport. De dag erna vertrekken we namelijk naar Polynesië.

7 juni 2010

De reis naar Brisbane gaat over vele etappes. Allereerst gaan we met de bus naar de boot. Dan met de boot naar het vasteland. Vandaar gaan we weer met een bus naar de parkeerplaats waar onze auto staat. Onze bagage wordt ook daar naar toe gebracht. Als alles is ongeladen in de auto, die er gelukkig nog staat, gaan we rijden.

Wat schetst onze verbazing als we zo’n 100km voor Brisbane ineens een echte snelweg krijgen. Het is dan ook een stuk drukker geworden dus erg veel harder kun je niet rijden, maar je kunt slome slakken nu wat makkelijker inhalen.

We overnachten in een Formule 1. Ja die hebben ze ook hier, met als verschil dat je een toilet en douche op je kamer hebt. Verder is het niet zo klein, onpersoonlijk (lees onvriendelijk) en gehorig als alle andere formule 1-motels.

Het ontbijt bestaat uit een toast met jam waar je nog zzeven dollar voor mag betalen, maar we hebben wat in onze maag. Na formulieren te hebben ingevuld voor de douane waar bij we officieel laten vaststellen dat we het land verlaten gaan we op weg naar Nadi, Fiji.