Alice Springs

4 mei 2010 - Alice Springs, Australië

3 mei 2010

We hebben een rustperiode hier in Alice Springs, heerlijk! We hebben geen lijsten met bezienswaardigheden en activiteiten gepland staan. Iedereen geniet ervan.

Natuurlijk hebben de kinderen geen specifieke meivakantie maar werken gewoon door voor school. We houden het schema gewoon vast en de toetsen worden ook hier gemaakt, maar omdat de rest van de dagen niet vol gepland zijn, geeft dat ook een gevoel van rust.

En ook leuk; we hebben internetverbinding met onze dongel! Wel met handicap want we moeten buiten naast auto in het grind gaan zitten, maar toch…we kunnen het wereldwijde web weer op. Dat bracht gelijk goed nieuws: TWENTE IS KAMPIOEN!!! Dat vinden we wel leuk (Judith blijft natuurlijk altijd een beetje een Tukker).

We staan natuurlijk niet helemaal droog qua cultuur en natuur. Vandaag zijn we naar de Simpsons Gap geweest. Alice Springs ligt in de MacDonnel Ranges (een gebergte) en daar zitten kloven in. Een van die kloven is die van Simpson. Het was een mooi stukje natuur, maar zoals de kinderen opmerkten; er zijn hier wel veel rotsen in dit gebied.

Een opmerkelijk feit van deze dag is dat wij vandaag een paar wolkjes hebben gezien. Niet groot, maar toch duidelijk te onderscheiden van de al dagen stralende blauwe lucht. Het waren van die lieve witte schapenwolkjes. Overigens lezen wij ook op internet, dat in Nederland slecht 1 wolk hangt, die al dagen stortregens over het land laat neervallen (Oma had nog gezegd dat het zo droog was).

4 mei 2010

De kinderen hebben elk een toets vandaag en verder staat er niets gepland.

We lezen veel. De kinderen hebben het lezen ook weer ontdekt en met z’n allen verslinden we heel wat boeken. Helaas moeten we de meeste ook weer achterlaten maar een aantal van de boeken van de kinderen gaan we waarschijnlijk opsturen naar Nederland.

Met 25C, een zwembad voor ons alleen en een boek zijn wij zeer tevreden!

Vanavond kijken we naar Australia’s Got Talent. Als we een televisie hebben en meer dan de 2 basiskanalen en het is dinsdag, dan proberen we dat te kijken.

1. Natasja Jonker:
    6 mei 2010
    Tevreden met 25 graden, een zwembad en een boek......wij zijn hier al tevreden met een licht doorkomend zonnetje (liefst een keer zonder regen) en 14 graden, haha! Mooie foto´s en wat fijn even een rustperiode, kan ik me voorstellen.
    Geniet ervan, groetjes Natasja
  2. Alex enAngeline:
    7 mei 2010
    He Ozzies,
    Leuk om jullie avonturen te lezen en voor ons uiteraard heel herkenbaar.En ja,wij zijn destijds wel de rots op- én afgelopen... We hadden uiteraard wel bergschoenen aan.... Naar beneden viel erg mee en Alex heeft het touw niet eens nodig gehad bij het dalen. Wat een bink he........... Geniet van de gave rode rotsen, want bij Darwin zijn ze nog steeds erg mooi, maar niet meer zo heel rood. En hopelijuk kunnen jullie daar de vogellijst opkrikken!
    Liefs van ons!!!!!
  3. Buurvrouw Dorien:
    16 mei 2010
    Hoi Buren,

Gaaf om te lezen waar jullie zijn en wat jullie doen. Wij zijn net terug uit Canada. De meisjes vonden het LEUK.
    Het is verder lekker rustig in ons straatje. Alles zo zijn gangetje alles in groei en bloei.
    Ik kijk uit naar jullie volgende verhalen en foto's.
    Hugs
    Dorien