Oudtshoorn, de Oude Meul

4 maart 2010 - Oudtshoorn, Zuid-Afrika

Kangoo Caves 2

Kangoo Caves

Eindelijk internet!Uitzicht vanuit de kamer Oude MeulStruisvogelsSchool is in sessionStruisvogelkoppieSarah maakt FransBas leert Nederlands

Onze nieuwe locatie is De Oude Meul vlakbij Oudtshoorn (Schoemanspoort om precies te zijn). Hier spreekt iedereen Afrikaans en dat doen ze ook liever dan Engels praten. We schakelen dan ook maar om...baje leuk en jeel fijn hier. Os kannie klagen nie.

Hier hebben we INTERNET! Het eerste wat de kinderen dan ook deden was skypen, msnnen, emailen en wat er maar nog meer aan contactmogelijkheden bestaan.

Wij hebben gelijk alle planners en toetsen van internet gehaald zodat we aan de slag kunnen.

Op de foto's zie je hoe ons schoollokaal er uit ziet.

Er worden hier ook struisvogels gefokt (zoals bij ieder zichzelf respecterend bedrijf). 's Ochtends worden ze van de ene wei naar de andere gebracht. Dat ziet er komisch uit. Ze komen dan aan onze deur voorbij, dus we zitten eerste rang.

Op woensdag zijn we naar de Kangoo Caves geweest op de Adventure Tour. Nou dat was best een belevenis. Je moest door onmogelijke gaten en gangen kruipen, klimmen en glijden. We voelden ons heel stoer want het was knap inspannend. De grotten zijn ook heel mooi en heeeel oud. Sommige formaties waren over een miljoen jaar oud, dat is toch onvoorstelbaar.

We hebben ook ons eerste struisvogelvlees gegeten. Baje lekker!

Vandaag, donderdag hebben we een rustige dag. De kinderen kunnen huiswerk maken en verder wordt het vandaag rond de 40 graden, dus ook geen weer om heel actief te zijn.

Vanavond gaan we met de eigenaar met een 4x4 de berg op om op een bergtop te gaan braaien ( o.a. struisvoelsosatie= sate van struisvogelvlees). De weg er naar toe is schijnbaar spectaculair dus we zijn bene

1. Kirsten:
    5 maart 2010
    wat een verhalen en foto's al in reletief korte tijd!
    Het is leuk om iedere dag even te kijken naar wat jullie daarginds allemaal beleven. Heel vervelend, zo te lezen!
    En wat een temperatuurtje daar; hier verwachten ze morgen nog zo'n 10 cm sneeuw. Dus de snowboots maar weer uit de kast!
    Struisvogelvlees lijkt me trouwens nog niet echt een lekkernij, maar daar kan ik me in vergissen natuurlijk.
    We blijven jullie volgen! tot horens!

Groetjes Kirsten