Australie- Yallingup

8 april 2010 - Perth, Australië

6 en 7 april 2010

Na een dagje rondhangen in het hotel in Johannesburg vertrokken we 's avonds naar het vliegveld. Het is niet het overzichtelijkste vliegveld zullen we maar zeggen. Bovendien waren er hier mannetjes die onder het mom van je naar de juiste balie te brengen je kar uit je handen trokken en dan begonnen te lopen. Dat vonden we even geen leuke ervaring, vooral niet omdat hij ons niet naar de goede balie bracht en we dus alsnog zelf moesten zoeken. Maar goed; we hebben het gevonden en het vliegtuig vertrok op tijd. We zaten heel goed. We hadden de middelste rij bij de nooduitgang. Je hebt dus niet de verantwoordelijkheden die normaal horen bij het zitten bij een nooduitgang maar wel de enorme beenruimte. Roberto was helemaal in z'n nopjes!

Ze hadden een hele leuke gadget aan boord. Je zag je eigen vliegtuig vanuit een camera die op de staart zat. Zo kon je het taxi-en en het begin van het opstijgen zien, daarna ging hij uit tot vlakbij de landing in Perth.

Een ander opvallend ding was dat vlak voor de landing het hele vliegtuig gesprayd werd. De stewardessen liepen met spuitbussen heen en weer en spoten alles onder. Volgens hun zeggen moest dit van de Australische overheid om ons te reinigen. Ze zijn hier behoo

Bij aankomst mochten we eerst door de douane. Dat viel enorm mee; ze vroegen helemaal niets en stempelden er gelijk op los. Daarna mochten we nog door customs. Overal lopen douane-honden te snuffelen. Er zijn honden voor drugs, voor fruit en weet ik nog wat. Customs is hier een heel ander verhaal. We mochten gelijk aan de kant (komend uit Zuid-Afrika ben je verdacht) om onze koffers te laten controleren. Het gaat vooral om ziektes en dergelijke die je mee kunt nemen. Dus onze schoenen waren niet schoon genoeg naar hun zin. Die heeft de vriendelijke meneer allemaal voor ons schoon gemaakt. Verder vragen ze naar souvenirs en dergelijke. Tegenover ons stond iemand met een houten masker en dat werd helemaal van voor en achter bekeken. Bas'trommeltje is er gelukkig doorheen gekomen, die hebben ze niet gezien met hun scan.

De volgende stap was de huurauto ophalen. Die bleek niet op deze terminal te staan maar bij domestic, dus moesten we nog een eindje rijden met een taxi om daar te komen. Daar bleek hij nog niet klaar te staan (wel een gratis upgrade, mooie Toyota Landcruiser) dus dat kostte ook nog veel tijd. Maar eindelijk konden we dan gaan rijden.

Zo op het eerste gezicht heeft het veel van Amerika, alleen rijden ze ook hier weer verkeerd. Het is zelfs zo erg dat de richtingaanwijzer en de ruitenwisser omgewisseld zitten. Toch vreemd dat ze als ze links afgaan alleen de ruitenwisser aan zetten en bij rechtsaf ook nog de sproeier ;-)

In het donker kwamen we uiteindelijk aan op plaats van bestemming; Wildwood Valley bij Yallingup. Het was lastig zoeken in het donker maar het is gelukt. De eigenaar had voor ons nog een tafel gereserveerd in een restaurant. We hadden gevraagd om "nothing fancy" maar onze interpretaie daarvan is toch iets anders. Het was een modern restaurant met allemaal gerechten op het menu die wij niet konden vertalen. Uiteindelijk was het wel heel lekker maar iets te fancy voor ons.

De prijzen vallen ons nog wat tegen. Als voorbeeld kost een brood $4,50 wat toch zo'n 3,50 euro is.

Ons appartement is heel mooi met een schitterend uitzicht. Vanochtend hebben we al de eerste kangoeroe gespot, dus we zijn echt in Australie!

Kort berichtje voor Opa en Oma: het tijdsverschil is 12 uur met Florida. Als jullie om 7 uur 's avonds (Amerikaanse tijd) de computer aan hebben zullen wij proberen om contact te maken via skype.

1. Alex en Angeline:
    Ha die luitjes,
    Nou, gelukkig zijn jullie goed in Oz aangekomen. Je merkt hety, we zitten vannacht in een guesthouse met internet! Dat sprayen in het vliegtuig doen ze trouwens vaker, want ook van Kameroen naar Zuid-Afrika werd er gesprayed. Ik neem aan dat het een andere spray is als van Zuid-Afrika naar Oz..... Zo zo, een echte Landcruiser voor jullie. Nou, maak er gebruik van en ga lekker een 4x4 track rijden, daar zitten vast de mooiste vogeltjes!We horen de vogel-update wel, want de papegaaien vliegen daar vast overal rond.
    Liefs van A&A
  2. vic besnard:
    Ha luitjes,
    Wat een prachtige reis maken jullie! Ik volg jullie maar weinig, want ik wordt er jaloers van. Zeker Australië; daar zou ik maar wat graag weleens willen zeilen.
    Maar voor mij is gelukkig ook wat vrije tijd weggelegd, want ik heb een nieuwe baan gevonden bij Advin in Hoofddorp en tussen de 2 banen in heb ik een week of 4 voor mezelf ingepland. Ik zie je dus niet meer Judith, maar dat wisten we natuurlijk al op jouw dag van vertrek hier in Utrecht. Maar toch; het is nu dus zeker.

Ik wens jullie nog een hele fijne reis verder met niet al te veel akkefietjes, hooguit om lachend op terug te kunnen kijken, want dat hoort tenslotte bij het avontuur vd reis.

Hartelijke groeten, Vic Besnard
  3. Mieke:
    Hallo Roberto en familie,

Ik wens jullie een hele goede en relaxte tijd toe in Down Under.
    Hier alles goed.
    Opmerking: stand van vreemde vogels en andere niet direct herkenbare soorten is bij mij inmiddels iets meer dan 400... (-;
    Daarvoor hoef ik geen afstanden af te leggen.

Groetjes van Mieke
  4. Yvonne van de Klomp:
    Ha Judith en familie,

Wat later begonnen te lezen dan jullie vertrokken (want ik was zelf nog onderweg, het was geweldig!!) maar nu ben ik toch trouwe lezer. Wat een prachtige reis maken jullie. Erg leuk om te lezen.

Veel plezier nu down under!

Groet,

Yvonne
  5. Jan:
    Hallo familie Flören,

Leuk om jullie een beetje te volgen. Het moet fantastisch zijn en we zijn best een beetje jaloers. Hier alles goed verder.

Roberto, ben jij de aanstichter van de "bieroorlog" op Neyenrode?? :-)

Nog heel erg veel plezier.

Jan, Wendy en de kids.
  6. marjan:
    10 april 2010
    alloha buurtjes,

Hier alles okay, het huis staat er nog !
    Lag een briefje van de klusjesman - hij wil het dak van het schuurtje komen repareren ?

Groetjes,
    Marjan
  7. Natasja Jonker:
    14 april 2010
    Ha Judith en gezin,
    Gaaf dat jullie de Big Five hebben gespot, dat kunnen niet veel mensen zeggen (hier bespeur ik toch enigszins enige teleurstelling....yep....en jaloezie....). En dan nu Australie, maak er weer een mooie tijd van. Ik blijf jullie volgen!
    Hier bij IBU alles z'n gangetje, maar daar wil je vast nu even niets over horen, en gelijk heb je!
    Groetjes Natas
  8. Arie en Wilma:
    16 april 2010
    Hai verre familieleden.
    Sorry, maar wij liepen een eindje achter maar zijn weer helemaal bij. Geweldig die foto's en uit de verhalen maken wij op dat jullie je prima vermaken. Ik hoorde van oms dat Sarah de betekenis van de Raam moest weten, ik ben nog aan het zoeken geweest maar kan het helaas ook niet vinden.
    Is het misschien mogelijk dat een van ons contact opneemt met school om de cijfers van de toetsen te krijgen, want ik neem aan dat ze daar best nieuwschierig naar zijn.
    Opa en oma hebben nog een halve bonusweek in Florida en ik verwacht ze nu donderdag.
    Hier alles goed resultaten van de kids op school zijn ook goed.
    Vandaag drie mussen en zes koolmeesjes gespot onzerweg gestopt voor twee overstekende eenden en verder eigenlijk niets boeiends te melden. Wij gaan nu weekend vieren, maar dat is het bij jullie natuurlijk iedere dag.

Heel veel plezier verder en je hoort weer van ons.

Arie, Wilma en kids + aanhang