Een weekje Palm Coast

11 augustus 2010 - Palm Coast, Florida, Verenigde Staten

Deze week was een rustige week. Het weer is nog steeds heerlijk en iedereen geniet ervan om naar het zwembad of naar het strand te gaan.

Daarnaast hebben we onze herfstgarderobe wat aangevuld. We kunnen hier het een en ander aan spullen achterlaten waardoor er iets van ruimte in de koffers ontstaat. Zodoende kunnen we hier kleren aanschaffen en die meenemen. Vooral voor Bas kon dat geen kwaad. Hij is het afgelopen half jaar weer aardig gegroeid en niets paste meer.

Deze week hebben Sarah en Bas ook weer even naar hun schoolwerk gekeken. We hadden met een paar docenten afgesproken dat we tijdens de zomervakantie nog een en ander zouden bijhouden. Iedere middag, als het toch te warm is om vol in de zon te zitten, schuiven Sarah en Bas aan de eettafel en besteden een uurtje aan een vak. Echt heel goed hoe ze dat toch weer oppakken!

Roberto was woensdag op de University of Florida. Dat is zijn alma mater, dus zeker bekend terrein. Hij had een afspraak met de directeur van het Center for Entrepreneurship and Innovation. Deze man had nog twee anderen uitgenodigd en gezamenlijk hebben zij over ondernemerschaps-onderwijs en –onderzoek gesproken. Leuk was dat deze directeur, samen met zijn vader die toevallig ook nog de dean van de universiteit is, al in 1996 op Nyenrode was geweest. Ook had de universiteit weer een gift van 30 miljoen dollar gekregen waardoor zij een nieuw gebouw konden openen.

Op zondag zijn we weer naar Glenn en Shirley geweest. Die namen ons mee uit eten naar een all-you-can-eat-buffet. Het eten was heel goed maar Glenn en Shirley hebben de neiging om restaurants uit te kiezen die niet om de hoek liggen. Dit restaurant lag nog weer drie kwartier bij hen vandaan, terwijl hun huis al een uur en veertig minuten rijden voor ons is. Best een aardig ritje voor een hapje eten. Maar goed, het was wel lekker en gezellig. Aansluitend zijn we naar hun huis gegaan waar vriend Bobby en zijn nieuwe vrouw en kind ook langs kwamen. Bobby zou eigenlijk wel Bob mogen heten, gezien zijn omvang. Hij is ongeveer een jaar geleden getrouwd met een vrouw van de Filippijnen en ze hebben nu net een baby’tje van zes weken. Bobby kennen we ook al een paar jaar en is een hele gezellige man. Hij weet heel veel en is heel erg geïnteresseerd in alles wat er in de wereld gebeurt. Zijn vrouw spreekt nog amper Engels en is heel timide, voelt zich duidelijk nog niet helemaal op haar gemak.

1. Ingeborg:
    12 augustus 2010
    haha, :D gaan ze die nu naar roberto of nijenrode noemen?? grappig!
    Time flies luitjes, de volgende zal wel vanaf thuis komen onderhand... goede reis terug alsvast!